fbpx

Ορειβασία στο άγνωστο Πίνοβο του Ν.Πέλλας

photo credits @maria_vardl

Γενικές πληροφορίες ορειβασίας στο όρος Πίνοβο

Βαθμός Δυσκολίας
Υψηλής (Β++) – (Γ)

Destination
Πίνοβο, N.Πέλλας, Ελλάδα

Total Distance
19Km

Total Time

7-8 Hour

Λίγα λόγια για το όρος Πίνοβο

Το Πίνοβο (αλλιώς Μπλάτσα ή Πλάτσα) βρίσκεται στην περιοχή της Αλμωπίας, στο νομό Πέλλας, ανάμεσα στον Βόρα και τη Τζένα. Η υψηλότερη κορυφή του, η «Κορφούλα», βρίσκεται στα 2156μ.
Ο δικός μας προορισμός είναι η αμέσως χαμηλότερη σε υψόμετρο κορυφή, στα 2150μ., με την ονομασία «Βίσογκραντ».

Tip: Καλό είναι να έχουμε κατά νου ότι οι υψομετρικές αποκλίσεις που μπορεί να προκύψουν σε κάποιες περιγραφές ορειβατικών διαδρομών ή ακόμη και το ακριβές υψόμετρο των κορυφών επηρεάζονται και από τα μέσα που χρησιμοποιεί κάποιος για να μετρήσει τις αποστάσεις και το υψόμετρο. Είναι πιθανό ένα απλό smart watch με τα αντίστοιχα προγράμματα να “χάνει” κάποια μέτρα στην καταμέτρηση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αυτή η απόκλιση σε σχέση με άλλες καταμετρήσεις. Περισσότερα σε επόμενο άρθρο, όπου θα μιλήσουμε αναλυτικά για τον ορειβατικό εξοπλισμό!

Περιγραφή της διαδρομής

Η πορεία ξεκινάει από το χωριό Αετοχώρι, στα 680μ.. Πρόκειται για μια διαδρομή που απαιτεί αρκετά καλή φυσική κατάσταση, δεδομένου ότι ο βαθμός δυσκολίας αξιολογείται ως “υψηλός”. Από το σημείο εκκίνησης κατευθυνόμαστε ανηφορικά, σύμφωνα με τη σήμανση, μέχρι να φτάσουμε σε έναν πολύ χαρακτηριστικό βράχο με διαμπερή σπηλιά.

photo credits @maria_vardl

Συνεχίζοντας την πορεία μας στο δασικό δρόμο, κινούμαστε πλάι στο ρέμα που προβάλλει μετά από λίγο. Σιγά-σιγά ανηφορίζοντας φτάνουμε στην «Κοιλάδα των Βράχων» (1500μ.), όπου μπορούμε να θαυμάσουμε το «Μαύρο Βράχο» και την κορυφή «Καλόγερος» (1873μ.). Πριν συνεχίσουμε προς την κορυφή Βίσογκραντ, μπορούμε να σταματήσουμε σε εκείνο το σημείο και να απολαύσουμε τη μαγευτική θέα του βουνού που εκτείνεται μπροστά μας!

Tip: Στο σακίδιό μας, εκτός από τον απαραίτητο εξοπλισμό, καλό είναι να υπάρχουν κατάλληλα σνακ που θα μας γεμίσουν ενέργεια και δεν θα μας βαρύνουν. Τέτοια είναι η σοκολάτα, οι μπάρες δημητριακών, οι μπανάνες και τα αυγά. Κάθε τροφή από αυτές βοηθάει τον οργανισμό μας να αναπληρώσει διάφορα στοιχεία που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της διαδρομής, όπως το κάλιο και οι πρωτεΐνες.

Extra Tip: Σε διαδρομές υψηλής δυσκολίας είναι απαραίτητο να διατηρούμε επίσης υψηλά τα επίπεδα αδρεναλίνης μας. Ένας πολύ απλός τρόπος για να το πετύχουμε είναι να κάνουμε σύντομες στάσεις και να μην χαλαρώνουμε για μεγάλα διαστήματα, καθώς έτσι είναι πιθανό να δυσκολευτούμε για να ξαναβρούμε το ρυθμό μας ή να κουραστούμε πιο εύκολα όσο θα κατευθυνόμαστε προς τον προορισμό μας! Όσο κι αν σκέφτεστε ότι όλο αυτό αυξάνει τη δυσκολία της πεζοπορίας, ακολουθήστε αυτή τη συμβουλή και θα με θυμηθείτε!

photo credits @maria_vardl

Αφού ξαποστάσουμε για λίγο, ξεκινάμε και πάλι. Φτάνοντας στα 1900μ., συνεχίζουμε προς το ζωνάρι του Βίσογκραντ και κατευθυνόμαστε προς τον αυχένα που προβάλει μπροστά μας, περπατώντας με πολλή προσοχή και τραβερσαριστά στη σάρα που κατεβαίνει απότομα από την πλαγιά. Μέχρι τον αυχένα, ο οποίος είναι εύκολα διακριτός, η διαδρομή είναι σχετικά απλή. Από εκεί, κατευθυνόμαστε προς τα δεξιά και μετά από περίπου 1 ώρα φτάνουμε στην κορυφή Βίσογκραντ!

Σημείωση: Σε επόμενο άρθρο θα αναφερθούμε αναλυτικά και στην ορολογία που χρησιμοποιούμε στις περιγραφές ορειβατικών διαδρομών.

Η επιστροφή

Η επιστροφή γίνεται από την ίδια διαδρομή και απαιτεί την ίδια προσοχή, ιδιαίτερα στα σημεία όπου στενεύει το μονοπάτι ή υπάρχει σάρα (σαθρό σημείο με χαλίκια και πέτρες). Παρόλο που η διαδρομή είναι απαιτητική, θα συνιστούσα σε όλους να επιχειρήσουν μια εξόρμηση, η οποία θα φτάνει τουλάχιστον μέχρι την «Κοιλάδα των Βράχων».

photo credits @maria_vardl

Το συναίσθημα που θα νιώσετε ατενίζοντας το επιβλητικό βουνό είναι απερίγραπτο και γι’ αυτό αξίζει κάθε βήμα στα μαγευτικά μονοπάτια του!

%d bloggers like this: