Ταξίδι στη μαγευτική Λαπωνία της Φινλανδίας

Ένα όνειρο ζωής που έχει μείνει απωθημένο από μικρή ηλικία μιας και ουκ ολίγες φορές είχαμε ακούσει για το Ροβανιέμι και το χωριό του Άη Βασίλη.
Μπορεί να θεωρείται ιδανικό μέρος για τα παιδιά αλλά άλλο τόσο είναι και για τους μεγάλους! Χιονισμένα τοπία, μικρά καταλύματα με γυάλινες οροφές που βλέπουν τον ουρανό, ιγκλού, παραδοσιακά σπιτάκια των sámi , πανύψηλα δέντρα καλυμμένα από χιόνια καθώς και αμέτρητες δραστηριότητες στην γύρω περιοχή αλλά και στο χωριό του Άη Βασίλη για μικρούς και μεγάλους!

Ήταν κάπου στα μέσα του φθινοπώρου που πήραμε την τελική απόφαση να ταξιδέψουμε ως την Φινλανδία εκείνα τα Χριστούγεννα και να κάνουμε ένα road trip στη Λαπωνία με στάσεις σε χιονοδρομικά κέντρα, στο χωριό του Άη βασίλη, το Ροβανιέμι, τη βόρεια Φινλανδία και φυσικά την πρωτεύουσα της χώρας το Ελσίνκι.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή!
Μετά από αναζήτηση των κατάλληλων αεροπορικών εισιτηρίων, κλείσαμε μέσω Κωνσταντινούπολης να πάμε Ελσίνκι.
Φτάνοντας είχαμε μια ολόκληρη μέρα να εξερευνήσουμε την πόλη, να δοκιμάσουμε τοπικά φαγητά, να κάνουμε βόλτα στα μαγαζιά και μετά να πάρουμε το διάσημο νυχτερινό τρένο που νιώθεις ότι είσαι πρωταγωνιστής στην ταινία ”Polar Express” !

Το Ελσίνκι πανέμορφο, το σκηνικό χειμωνιάτικο και κάπου κάπου και βροχερό! Ο κόσμος φιλικός και πολύ ευγενικός, μεγάλα εμπορικά κέντρα και πολλά μαγαζάκια που πωλούσαν second hand προϊόντα ένδυσης, τεχνολογίας και οικοσυσκευές που μπορούσε κάποιος που δεν τα χρειαζόταν πια να τα δώσει εκεί! Μας άρεσε ιδιαίτερα γιατί με μικρό αντίτιμο μπορεί να τα αγοράσει κάποιος άλλος που τα έχει ανάγκη αντί να καταλήξουν στα σκουπίδια.

Μετά την 1η στάση μας στο Ελσίνκι πήραμε το βραδινό τρένο που θα διέσχιζε όλη την κεντρική Φινλανδία μέχρι να φτάσει το πρωί στο Ροβανιέμι!
Η εμπειρία μοναδική! Το τρένο διώροφο υπερσύγχρονο με άνετες θέσεις καμπίνες, usb θύρες και wifi. Μόλις λίγα χλμ. έξω από το Ελσίνκι αφού είχαμε ξεκινήσει άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα χιονισμένα τοπία.
Όλο το βράδυ κύλησε έτσι, ήσυχες περιοχές στρωμένες από χιόνι και μια ξαστεριά να μας συνοδεύει όλο το βράδυ! Ήθελες να ξεκουραστείς από όλη την κούραση της βόλτας στην πρωτεύουσα αλλά το μάτι δεν σε άφηνε από όλα αυτά τα υπέροχα τοπία που έβλεπε!
Όσο πλησιάζαμε στο Ροβανιέμι το σκηνικό γινόταν ακόμα πιο παραμυθένιο!Κατάλευκα τοπία και χιόνι παντού!

Κάπου στις 10 το πρωί φτάσαμε στο Ροβανιέμι, εκεί νιώσαμε το κρύο της Λαπωνίας να μας διαπερνάει. Πρέπει να είχε κάπου στους – 4°C αλλά μετά από λίγο το συνήθιζες.
Στον σταθμό μας περίμενε ο υπεύθυνος της εταιρίας ενοικίασης αυτοκινήτου να μας παραδώσει το αμάξι που θα κάναμε το road trip.
Το αμάξι φόραγε χειμερινά ελαστικά και είχε στο πορτ παγκάζ ειδική σκούπα απώθησης χιονιού και ξύστρας πάγου για τα τζάμια που αποδείχθηκε πολύ χρήσιμο καθημερινό εργαλείο!
Επιβιβαστήκαμε και αφού κάναμε μια γρήγορη βόλτα στην πόλη ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στην βόρεια Λαπωνία μιας και είχαμε αποφασίσει να πάμε πρώτα βόρεια και μετά να κατηφορίσουμε πίσω προς το Ροβανιέμι για να επισκεφτούμε το χωριό του Άη Βασίλη και να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.

Πραγματικά τα λόγια είναι «λίγα» μπροστά στις εικόνες που αντικρίσαμε!
Ευχόμαστε να σας εμπνεύσουμε να πάτε και εσείς οι ίδιοι να δείτε από κοντά την μαγευτική αυτή χώρα!

Μετά από σχεδόν τρεις ώρες οδήγησης φτάσαμε στην περιοχή Saariselkä και συγκεκριμένα στο ξενοδοχειακό συγκρότημα Kakslauttanen. Ένα μοναδικό θέρετρο που έχει μπει στη λίστα με τα καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου μιας και διαθέτει ξύλινα Φινλανδικά σαλέ με δωμάτια γυάλινης οροφής και γυάλινα ιγκλού με θέα τον ουρανό και το Βόρειο Σέλας (για τους τυχερούς που θα το δούν)!
Είχαμε κλείσει να μείνουμε μια ημέρα σε σαλέ και μια στο ιγκλού!
Το ξενοδοχείο εκτείνετε σε μια τεράστια έκταση φυσικής ομορφιάς με υπέροχα τοπία, σαλέ, ιγκλού και πολλές δραστηριότητες.
Τρεις ημέρες γεμάτες έντονα συναισθήματα, τοπικές γεύσεις και πολύ πολύ χιόνι μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις!

• Lapland, Finland

Εκεί κάναμε νυχτερινό σαφάρι με snowmobiles κυνηγώντας το Βόρειο Σέλας (που δεν μας έκανε τελικά την εμφάνιση του) ,επισκεφτήκαμε παραδοσιακές σκηνές ”Kota” που έμεναν παλιά οι Sámi, κάναμε σαφάρι με ταράνδους μέσα από μαγευτικά δάση και δέντρα υπό την καθοδήγηση ντόπιου Sámi Φινλανδού που μας εξιστορούσε ιστορίες της φυλής και husky σαφάρι σε έλκηθρο με χαριτωμένα χάσκυ που λατρεύουν το χιόνι!

Travel Tip :

Η Polar VIP Transfer Services που εδρεύει στο Ροβανιέμι προσφέρει υπηρεσίες
μεταφοράς αλλά και ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών με επίσκεψη στο Χωριό του
Άη Βασίλη, διαμονή σε Φινλανδικά ξύλινα καταλύματα, επίσκεψη σε φάρμες με
χάσκυ, ταράνδους και snowmobiles και υπόσχεται να δείτε το Βόρειο Σέλας
στα καλύτερα σημεία μέσα στο Ροβανιέμι!

Το site της εταιρίας είναι υπό κατασκευή και προς το παρόν μπορείτε να
επικοινωνήσετε μέσω του κ. Πασχάλη Παπακωνσταντίνου στην ομάδα που έχει
στο Facebook ή απευθείας μέσω μαιλ/κινητού.

Μετά επισκεφτήκαμε την τουριστική περιοχή της Saariselkä και το χιονοδρομικό κέντρο που μπορούσες να κάνεις night ski μιας και ενώ η ώρα ήταν κάπου στις 4 το μεσημέρι είχε ήδη νυχτώσει!!

Επόμενος προορισμός ήταν το Levi στην περιοχή της Kittiläs.
Εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο της Φινλανδίας με μεγάλη τουριστική δραστηριότητα.
Έπειτα από σχεδόν τρεις ώρες οδήγησης σε θερμοκρασίες – 15 έως -20 °C και πέρασμα από παγωμένες λίμνες και γραφικά χωριά με σπιτάκια σαν αυτά που ζωγραφίζαμε μικροί φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Levi που φαινόταν λες και είχε βγει από την κατάψυξη!

Εκεί κάναμε σκι καθώς και νυχτερινό σκι σε πανέμορφες κατάλευκες πίστες με θερμοκρασίες -17°C. Στο backpack που είχαμε μαζί μας στις πίστες είχαμε και ένα μπουκάλι νερό το οποίο μέχρι να κατέβουμε είχε γίνει πάγος!
Η διαμονή μας στο Levi ήταν μια απίθανη εμπειρία με πολικές θερμοκρασίες και μια πόλη «θαμμένη» στο χιόνι!

• Levi ski resort
  • Levi ski

Tip: Με τον κατάλληλο ρουχισμό το κρύο είναι υποφερτό στην Λαπωνία.
Πριν ξεκινήσετε ένα ταξίδι σε τέτοιες περιοχές εξοπλιστείτε κατάλληλα.
Ισοθερμικά ρούχα, μάλλινες χοντρές κάλτσες, μπότες που να μην περνάει το κρύο μέσα και να είναι αδιάβροχες καθώς και γάντια είναι μερικά απαραίτητα πράγματα που πρέπει να έχει η βαλίτσα σας για το ταξίδι αυτό!

Μετά από 3 υπέροχες ημέρες στο Levi φορτώσαμε το αμάξι και ξεκινήσαμε το road trip της επιστροφής προς το Ροβανιέμι που θα επισκεπτόμασταν και το χωριό του Άη Βασίλη!

Φτάνοντας κάναμε check in σε ένα υπέροχο value for money hotel στο κέντρο της πόλης και αρχίσαμε την εξερεύνηση!
Ο κόσμος ευγενικός, χαρούμενα παιδιά να παίζουν σε παιδικές χαρές γεμάτες χιόνι και απαλές νιφάδες χιονιού να πέφτουν στην πόλη!
Επισκεφτήκαμε το Arktikum και το Science Center Museum που μάθαμε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την ιστορία του τόπου, την κλιματική αλλαγή και πόσο πολύ έχει συρρικνωθεί ο χειμώνας και η περίοδος χιονιού στην Λαπωνία και τον Αρκτικό Κύκλο!

• Rovaniemi Ροβανιέμι
  • Rovaniemi Ροβανιέμ
  • arktikum
  • Arktikum
  • Rovaniemi

Η επόμενη ημέρα ήταν η μέρα του παιδιού! Όλη την ημέρα την αφιερώσαμε στο χωριό του Άη Βασίλη που επισκεφτήκαμε και τα 2 πάρκα.
Το original είναι το Santas Claus Village , εδώ και κάποια χρόνια έχει ανοίξει όμως και το Santa’s Park που είναι δίπλα και έχει και κάποιες άλλες δραστηριότητες που αξίζει την επίσκεψη του!

Φυσικά δεν μας έφτασε μια ημέρα και ήρθαμε και την επόμενη.
Συναντήσαμε τον Άγιο Βασίλη, επισκεφτήκαμε ice bar και είδαμε ice art gallery, στείλαμε κάρτα από το Office του Santa, επισκεφτήκαμε τους καλικάντζαρους και το εργοστάσιο παιχνιδιών και κάναμε βόλτα στο χιονισμένο πάρκο!
Το βράδυ μετά τις παραμυθένιες εικόνες που είχαμε συλλέξει από τα πάρκα πήγαμε να κάνουμε την τελευταία βόλτα μας στην χιονισμένη πόλη πριν το ταξίδι της επιστροφής!
Βραδινός περίπατος , απαλό χιόνι να πέφτει για άλλη μια φορά και μια υπέροχη σούπα σολομού που δοκιμάσαμε σε ένα εστιατόριο να κλείνει μαγικά την βραδιά!

• Santa Claus village
  • santas office
  • ice art gallery
  • ice bar
  • Santa Claus village
  • article circle

Tip: Τα εμπορικά καταστήματα καθώς και τα πάρκα του Άη Βασίλη κλείνουν στις 6μμ. !
Οι δραστηριότητες, τα φαγητά και τα εμπορικά με τα souvenirs από τα δύο πάρκα του Άη Βασίλη είναι ακριβά. Για αυτό καλό είναι να οργανωθείτε και να επιλέξετε τι θα κάνετε για να μην σπαταλήσετε χρήματα!

Την άλλη μέρα πρωί πρωί σηκωθήκαμε, πήραμε ένα πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο και πήγαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό να παραδώσουμε το αμάξι και να πάρουμε το τρένο για Ελσίνκι!
Τα συναισθήματα ανάμικτα μιας και καταλαβαίναμε ότι έπρεπε να αποχαιρετίσουμε το παραμυθένιο αυτό μέρος!
Μετά από σχεδόν 12 ώρες βλέποντας τα χιονισμένα τοπία για άλλη μια φορά που περνάγαμε με το τρένο φτάσαμε στο Ελσίνκι!
Από εκεί πήραμε άλλη γραμμή και μέτα κατευθείαν για αεροδρόμιο.
Εκεί κάναμε τις τελευταίες βόλτες στο αεροδρόμιο μέχρι να έρθει η ώρα της επιβίβασης για την επιστροφή στην Ελλάδα.

Επίλογος ταξιδιού

Ένα ταξίδι ζωής που ελπίζουμε να το ξανακάνουμε κάποια στιγμή!
Γενικά η Φινλανδία είναι ακριβός προορισμός αλλά με καλή αποταμίευση και πλάνο μπορεί να γίνει προσιτός!
Τα τοπία που είδαμε, οι εικόνες που αντικρίσαμε, το χωριό του Άη Βασίλη και οι δραστηριότητες που κάναμε ήταν όλα σαν παραμύθι!
Για τους λάτρεις των παραμυθιών και του χιονιού αξίζει η επίσκεψη!
Αν πάλι δεν είστε λάτρης του χιονιού και του πολύ κρύου και δεν το αντέχετε μπορείτε να επισκεφτείτε την Φινλανδία το καλοκαίρι και να δείτε τοπία καταπράσινα, με υπέροχες λίμνες και να απολαύσετε τον ήλιο του μεσονυχτίου!
Άλλοι λόγοι για να πάτε είναι έαν έχετε παιδιά τα οποία θα μαγευτούν και θα χαρούν πολύ να δούν και να παίξουν στο χωριό του Άη Βασίλη.Επίσης και για το Βόρειο Σέλας που συνήθως εμφανίζεται μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι και τον Μάρτιο.
Εμείς δεν καταφέραμε να το δούμε αλλά επειδή ο επιμένων νικά την επόμενη χρονιά το είδαμε στο ταξίδι που κάναμε στην Ισλανδία.

______________________________________________________________________________________________________

Αν σκέφτεστε να κάνετε ένα κοντινό ή μακρινό ταξίδι και χρειάζεστε πληροφορίες  μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

👉 info@travellersforlife.gr

Ακολουθήστε μας  σε Instagram & Facebook για περισσότερα νέα!

👉 https://www.instagram.com/travellers_for_life

👉 https://www.facebook.com/travellersforlifeGr

Μέσα απο τα social μας δείχνετε την αγάπη σας και μας ενθαρρύνετε να συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε και να σας μεταλαμπαδεύουμε τις εμπειρίες μας.

Με εκτίμηση,

Travellers for Life

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

error: Content is protected !!